fredag 14. desember 2012

Enklere liv dekorering



Nå i den travle juletiden hvor både små og store bretter opp armene for å bake og kna, spise deig og pynte med nydelige julefarger, er det lett at det kan bli litt søl og rot. Men slik skal det være i juletider. Det er familietiden som teller, ikke hvor ryddig det er når du baker. 

Har kommet meg opp til fem sorter i år, og må si jeg er fornøyd! Livet mitt er så travelt fortiden at jeg nesten ikke kan huske sist jeg satt ned for å slappe av, så kakebaking er nøye presset inn i den trange ukeplanen min. 

Her er et lite tips midt i julekakebakingen som kanske vil gjøre livet ditt enklere. 

Hvis du ikke har sprøyteposer, eller synes det er vanskelig å være stødig på hånden når du skal dekorere pepperkaker, kakemenn og andre knasende godsaker...bruk en lekesprøyte! Fyll den opp med litt frosting, og trykk gjevnt ut mens du dekorere. Den gjør det enklere å være stødig på hånden, og kan også være lettere for de aller minste som vil være med å dekorere. Veldig enkelt og genialt! 



Har du noen gode tips for julebaksten? 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar