fredag 28. desember 2012

Mexican Party-Guacamole


Hei alle sammen! Håper alle har hatt en fantastisk jul med familie og venner. Og ikke minst at dere har spist masse god mat! 
Må innrømme at jeg nå begynner å glede meg til normale spisevaner igjen, og julekakene er jeg lei for denne gang. Bitte lille julaften fylte min kjære mann 24 år, og vi feiret det med å ha meksikansk tema party. En kjempe suksses med mye humor og god stemning! Meksikansk mat er alltid en vinner.











Vi kjørte en meny som bestod av: Fake champagne til forrett, Prima meksiko til hovedrett, som bestod av deilig filet fra prima og en miks av alt mulig snadder som du kunne blande selv. Til dessert var det spanske churros og is bar. Arriba, sier jeg! 



Er det en ting du bør lage når du skal ha meksikansk mat er det guacamole. Jeg har en kjempe deilig oppskrift som har litt mer forskjellig oppi en bare den deilige grønne miksen som de fleste har. Den faller i smak hos alle og er kjempegod! 

 
Klar for litt meksikansk snadder? Du trenger:

  • 2 modne guacamoler
  • 1/4 rødløk
  • 1/4 paprika
  • 2-3 ss hvitløksbåter
  • 2-3 ss sitronsaft
  • salt og pepper
  • 2-3 ss creme fraiche
-Bland løk,paprika og hvitløk til det er finhakket i en foodprosessor. 
-Bland deretter i avocado og sitron til det er godt blandet inn.
-Hell alt over i en bolle og smak til med salt, pepper og creme fraiche. 
-Ha i 1 ss koriander og smak på herligheten!

Que aproveches! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar